Rimgaudas Sinkus
IV. PRADINGUSI SALA - ŽEMYNAS
Apie išnykusias salas yra
prirašyta šimtai knygų. Galimos salų buvimo vietos prasideda Viduržemio
jūroje, Afrikoje, Indijos vandenyne, po to tęsiasi per Skandinaviją,
Velsą, Airiją, Atlanto vandenyną, Šiaurės, Pietų, Centrinę Amerikas,
Antarktidą ir baigiasi Ramiajame vandenyne. Išeitų, salų būta daug.
Ta proga paminėsime žinomą
dingusių pasaulių ieškojimo autoritetą Ignotą Žiogelį (1821-1891), knygų
Atlantida prieštvaninis pasaulis (anglų k.), Senovės Egipto
istorija (lenkų k.), kitų knygų, straipsnių panašia tematika autorių,
kurį, užsieniečių teigimu, drąsiai galima apvilkti Platono mantija ir
pavadinti atlantologijos tėvu. Šis, nuo Molėtų ar Anykščių apylinkių
kilęs lietuvis pasaulyje žinomas Ignatius Donnelly vardu.
Taurusis aukštaitis mirė daugiau kaip prieš šimtą metų, bet jo
prielaidos, sukaupta medžiaga drumsčia protų ramybę: turint naujus
mokslo pasiekimų duomenis, tyrėjai vėl ir vėl leidžiasi į pradingusios
salos paieškas.
Žinome, jog žemę kiaurai
kerta magnetinės linijos, jos klaidžioja. Šiaurės ir Pietų magnetiniai
poliai juda ir šiuo metu vienas jų yra netoli Grenlandijos. Apie
magnetines audras, siaučiančias žemės paviršiuje, nusimanome, tačiau
nedaug kas kreipia dėmesį į tai, kad žemės gelmėse audros yra didesnės,
įvairesnės. Įsivaizduokime geležies rūdos prisotintą kalną ir tai, kas
atsitiktų, jeigu po juo pakištume galingą magnetą kalnas murktelėtų
gilyn, nelyginant plūdė meškeriojant žuvį. Suprantama, tai vyktų lėčiau,
nes kalnas susijęs su aplinkine uoliena ir lengvai nepasiduotų. Panėrimo
gylis, priklausomai nuo magneto stiprumo ir rūdos kiekio, būtų
skirtingas. Žemės pluta suskiltų, po to užsirauktų ir tik seklumų
bangelės primintų buvusios katastrofos vietą.
Mus šiuo požiūriu domina
vietos, artimos Auksumai ir Auksanijai. Pažvelgus į fizinės geografijos
žemėlapį peršasi mintis, jog aprašytas murktelėjimas galėjo nutikti
Seišelių salų areale, kur seklumų bangelės keičiasi su duburių atolais.
Panagrinėkime Afrikos Arabijos krantų aplinkos situaciją istorinių
šaltinių požiūriu.
Kas tokie buvo
akvauėzatai (vanduoliai), rašėme anksčiau, tačiau iš kur į Auksaniją
(Arabijos pusiasalio krantus) galėjo atkakti alanai? Lietuvių kalboje
žodžiai alas, alys reiškia apvalumą, apvalų daiktą. Žodis sala
gali būti kilęs iš pirminės sampratos čia ala sia ala sala.
Žmogus (s)alanas tuomet būtų tas, kuris gyveno saloje. Raidė s amžių
glūdumoje svetimose tautose išnyko, o sala sia ala mūsuose
tebefunkcionuoja. Ir alos ryšys su apvalumu išlikęs: Vilniaus rajone,
8 km. į pietvakarius nuo Giedraičių yra apvalus ežeras,
kurio pavadinimas Alys, garsaus Alaušo ežero apvalumo sąsaja su ala
akivaizdi, aukštumose prie Utenos yra kaimas Aliai ir t. t. Pagal vardą
darome išvadą, jog alanai į Arabijos pusiasalį galėjo atsikelti iš
salos.
Derėtų prisiminti, jog
antikos laikų keliautojai Indijos vandenyne mini buvus Dylmuno salą:
Dylmunas Tyl mu(i)nas (sa a)Lytų
Muinas. Ką galėjo reikštis žodis Muinas? Mūsų kalboje kažką
besimainančio, besikeičiančio. Tuo pasižymi mėnulis. Išeitų, jog
dabartine kalba tikrasis ano meto Dylmuno salos pavadinimas buvo (a)Lytų
Muinas - Alytų Mėnulis. Pažvelgę į senųjų Egipto dievų
panteoną, aptinkame dievaitį, vadinamą Mėnulio vaiku. Mėnulis yra
besimainantis objektas. Sala žemynas, nyrantis į vandenį, taip pat
galėjo mainytis, nykti, keisti kontūrus. Mėnulio vaikas, vardu Konsū,
galėjo būti tos salos dievybė.
Remdamiesi Juozo Šeimio
piešininių hieroglifų skaitymo metodika, paskaitykime dievaičio Konsū
įrašus:
|
S sakalas
A apdangalas (plunksnų)
A ausis
U ūla į ausies būgnelį
K kaušas
(akiduobė)
S sliekas (antakio
vingis)
I insaga
(ausyje)
S skylė (ausies spenyje)
I įvija
S sakalas
Tr Trakų (trys)
Vi Vilnijaus (vilnis) |
Kai spaudė šaltymetis,
sala buvo palankaus geografinio klimato juostoje. Kokių genčių auksiai
gyveno saloje, aplinkui ją žemyne? Kaip jie vadinosi? Skaitome:
S skeptras K
kepurė L lūpos R ryžis A
akis
A apylanka I
įvija I ilgas U užantis L lūpos
K kumštis J
juosta N namai S suknelė A akis
(dešinė)
A apyrankė A
ausis K kumštis A apyrankė N
nosis
S
skeptras A
apyrankė S spyruoklė A apylanka
S spyruoklė S
- spyruoklė
A
akis U užantis P
pilis L lūpos
L
lūpos K krokod.(nykštys) I
ilgas A akis
Y
įvija R
rankdarbis N
namai B burė
T
trys A apyrankė S
spyruoklė I įvija
A
ausis S skeptras A
apyrankė A ausis
Ū ūla
(nosies) V vokas (akies)
L
lūpos O
I
įvija K
A apylanka I
A
Matome, jog saloje ir
aplinkoje gyveno alytai, labiai, alanai, sakai,
rusai, kijai, ukrai, pinsai, ūliai,
vokiai. Salos vietą lokalizuojame esant Indijos vandenyne, tai
yra ten, kur II-o skyriaus iliustracijoje pažymėta Galima sala. Paėmę
dabartinį žemėlapį su miestais, kaimais pamatysime iš auksių salos
atsineštus pavadinimus: Alytus, Trakai, Vokė, Ūla,Vilni(j)us,
Kaunas Sakaunas, Kijevas, nors pati Kija
(Čia Kija Čekija) pasitraukusi kiek į vakarus. Vokiečiai,
rusai, labdien sakantys labiai latviai, ukrai
ukrainiečiai irgi mums žinomi. Ne lenkas, o linkas
tarmiškai tebesako Utenos krašto žmonės. Pinsais finsais
(garsas p dabar nuslydęs į f) vadiname suomius, vengrus,
estus.
Beje, galime identifikuoti
ir Auksumos karalių užrašuose anksčiau neatpažintas 1 stelos 7-10
eilučių prasmes:
ir atvyko jis į
LBCh, ir ten duoklę (jam) atidavė nekūšys akvaėzatų SVSVT
kartu su savo tautomis
ir atvyko jis į FNSChT ir ten
Žinant, kad arabuose k
slysta į ch ir buvo rašoma praleidžiant balses, galime teigti, jog
užrašai iš tikrųjų skamba taip:
ir atvyko jis į
LaBaKą, ir ten duoklę (jam) atidavė baltasis vanduolių (valdovas)
Sia Vanduolis iS Vilnijos Trakų
ir
atvyko jis į PiNSų Krašto Tautas, ir ten
Matome, jog Užrašuose
minimos labių latvių bei fin(s)ų tautos. Ta proga
pasekime Egipto pavadinimo atsiradimą: čia Kijptas čy
akijptas čia Egiptas, o tai reiškia, jog anoje
žemėje tuo metu dominavo kijai. Ukrai? Jie buvo žmonės,
gyvenantys u kresta kalnuotos Triakijos,
pasižyminčios menama kryžiaus forma, gyventojai. Krestjanin,
jų žodžiais tariant, buvo kryžiuje, Triakijoje besidarbuojantis
valstietis. Arabai, senų laikų įtakojami, baltuosius žmones ir dabar
tebevadina kryžiuočių vardais.
Kaip dar galėjo būti
įvardinama sala, be Trakų Vilnijaus ir Dylmuno? Išsiaiškinimui paimkime
faraono Tutanchamono (Cheopso Kijopso) dinastinį kilmės vardo įrašą
ant auksu tviskančio sarkofago viršaus. Paskaitykime:
A ausis
U ūlia
(ausies)
K kaušas
S sliekas
I insaga
S skylė
Matome veidą, iškilusį iš
vilnių, apsuptą žvynais tai liudija, jog Cheopso protėvis auksis
gyveno apsuptas vandenų. Išeitų, jog sala, kurioje gyveno auksiai, buvo
vadinama Aukso sala. Seni, labai seni laikai
Kaip su alanais?
Jie niekur nedingo: dabartinė istorija mini alanus, gyvenusius
prie Kaspijos jūros, o jų palikuonys yra dabartiniai osetinai.
Istorikų lūpomis
panagrinėkime Aukso salos kaimynus žemyne. Tūlas Johanas Malala, antikos
laikų Bizantijos istorikas, parašė aštuoniolikos knygų Pasaulio
kroniką, kur vardino įvykius nuo pasaulio sutvėrimo iki pat jo dienų.
Straipsnyje 433.3-434.18 Malala rašo: Tais pačiais metais atsitiko
taip, kad indams, taip vadinamiems auksumitams ir
ameritams, teko vieniems su kitais pakariauti. Vadinasi, anais
laikais auksumitai auksitai buvo vadinami indais,
Auksuma buvo laikoma indų šalimi. Tą pat įvardija ir kiti
Bizantijos istorikai: Indostano pusiasalį jie vadina Didžiąja Indija,
Pietinę Arabiją Mažąja Indija, o Auksumą (kartu su Afrikos rago
šalimis) Vidine Indija. Taigi, Aukso sala buvo apsupta gyventojų,
kurie vadinosi indais. Neveltui Simonas Daukantas, išvartęs
archyvus, rašė: Betgi senovės raštai skelbia, jog lietuvių, kalnėnų ir
žemaičių giminės lopšiu buvusi Indų žemė. Be Indostano pusiasalio ji
siekė Auksumos ir Auksanijos žemes.
Yra
dar vienas išnykusios salos pavadinimas Atlantida. Atstatykime šio
pavadinimo prasmę, jį fragmentuodami: Atlantida At(y)la(s)
(a)nt I(n)da Al(ys) ta ant Indos.
Gauname, jog žodis Atlantida reiškia salą žemę (ta),
esančią virš Indos, tai yra Auksumos ir Azanijos krantų. Iš to seka, jog
Platonas, minėdamas Atlantidą, kalbėjo lietuviškų žodžių santrumpa:
Atlantida = Alys ta ant Indos.
Sprendžiant iš to, jog
Aukso salos rašmenys buvo rašomi lietuvių kalba (tai liudija dinastiniai
sarkofagai ir genčių pavadinimai), Atlantidą valdė alytai kartu su jiems
giminingais sakais ir ūliais (apie juos vėliau). Sala turėjo savo
dievaitį Konsū. Tarp kitko, ar ne Kounių sūnų?..
O mūsuose?.. Ar išliko
mūsų dievų panteone koks nors salos dievas? Išliko. XVI a. publicisto ir
istoriko Jono Lasickio knyga Apie žemaičių, kitų sarmatų bei netikrų
krikščionių dievus sako, jog žemaičiai turėję daug dievų: miško,
samanų, ežerų ir t. t. Turėjo ir dievą, vardu Alabathis. Šio
žodžio tikslinti nereikia: Alabathis Alapatis. Aukso
sala Atlantida turėjo dievą vardu Alapatis, įprasminantį dievybę
salos viešpatį.
Tęsinys: V dalis - Aukso
sala
I dalis
|