Mūsų
Dievo Kūnas...
Jėzus
pasakė žydų miniai: Aš esu gyvoji duona, nužengusi iš dangaus.
Kas valgys tą duoną gyvens per amžius. Duona, kurią aš duosiu,
yra mano kūnas už pasaulio gyvybę.
Tuomet žydai ėmė tarp savęs ginčytis ir klausinėti: Kaip jis gali
mums duoti valgyti savo kūną?! O Jėzus jiems kalbėjo: Iš tiesų,
iš tiesų sakau jums: jei nevalgysite Žmogaus Sūnaus kūno ir negersite
jo kraujo, neturėsite savyje gyvybės! Kas valgo mano kūną ir geria
mano kraują, tas turi amžinąjį gyvenimą, ir aš jį prikelsiu
paskutiniąją dieną. Mano kūnas tikrai yra valgis, ir mano kraujas
tikrai yra gėrimas. Kas valgo mano kūną ir geria mano kraują, tas
pasilieka manyje, ir aš jame. Kaip mane yra siuntęs gyvasis Tėvas ir aš
gyvenu per Tėvą, taip ir tas, kuris mane valgo, gyvens per mane. Štai
duona, nužengusi iš dangaus! Ji ne tokia, kokią protėviai valgė ir
mirė. Kas valgo šią duoną gyvens per amžius (Jn 6, 51-58).
Skaitome
Evangeliją pagal Joną. Sekmadienis. Kas gi galėtų būti geriau už Gyvąją
Duoną, nužengusią iš dangaus. Gražiai prasideda skaitinys. Gražiai
prasideda, bet štai, Jėzus prabyla žodžiais, kurie nei malonūs, nei
gražūs mėsa (pas mus išversta kūnas). Tiksliau būtų
mėsa. Kraujas. Graužti mėsą, taip sako graikų kalbos
žinovai. Būtent čia gerti kraują. Kūnas tikrai yra valgis, mėsa
tikrai yra valgis, kraujas tikrai yra gėrimas kaip baisu buvo
klausytis ne tik žydams tuomet, bet ir mums šiandien. Bet žinia sukrečiama.
Ne veltui Jėzus pradeda ir baigia savo kalbą apie Duoną, nužengusią iš
dangaus ne tokią, kokią valgė protėviai, ne prėską, ne tą, kuri
leidosi tarsi rūkas ir kurią ėmė ir valgė visi, kurie norėjo, ne, šitoji
duona yra su krauju. Ji yra ta, kuri valgoma tam, kad mylėtume. Šita
duona yra Kūnas. Ji išdalijama. Ji atiduodama, nepaisant jokių funkcijų,
jokio išskaičiavimo, nepaisant statusų, pareigų, įsipareigojimų. Šita
Duona išdalijama tam, kad gyventume.
Mes dalijamės vienas kitu tik todėl, kad valgome šitą Duoną, nužengusią
iš dangaus, Duoną kaip Kūną, kaip Kraują, kaip Meilę. Meilė turi
kraujo skonį, meilė stipri kaip mirtis Šventojo Rašto žodžiai -
tai ne tik poezija, tai tikrovė. Tikrovė, kurią patiriame tada, kai ryžtamės
mylėti. Bet štai kur yra Geroji Naujiena mylėti galime, meilė įstengia
nugalėti ne tik neapykantą, bet ir mirtį. Ji netampa lengvesnė, ji
tampa stipresnė, nes mes priimame Kūną ir Kraują Gyvąjį, Amžinąjį,
Prisikėlusįjį.
Tokia yra Velykų prasmė. Tokia yra Velykų prasmė, prisikėlimo prasmė
mums. Tai kas, kad kasdienė liturgija, tai kas, kad baigiasi Velykos, tai
kas, kad liturgija mus veda per mūsų rutiną šiandien juk taip pat
šventė. Šiandien - Jėzaus Kristaus Kūnas ir Kraujas. Šiandien yra mūsų
meilės šventė. Drįstu sakyti kiekvienos dienos, kiekvienos
akimirkos krikščionio šventė. Džiaugsmas, kad gali mylėti, kad sužeistas
gali būti išgydytas.
Kristaus Kūnas ir Kraujas štai ką mes švenčiame. Ne tik šį
sekmadienį, švenčiame kiekvieną dieną ir ne tik per Mišias. Švenčiame
per kiekvieną susitikimą, švenčiame tuomet, kai pakylame virš egoizmo
ir intrigų pasaulio, kai susikaupiame ir sakome vienas kitam ir visiems:
Jėzus mirė, bet Jis gyvas prisikėlė, ir mes valgome Jo Kūną
ir Kraują.
Keistas dalykas. Valgyti. Per valgymą pajunti, koks esi nepilnas, kaip
stokoji kito, kuriuo maitiniesi. Keistas dalykas dalyti. Dalydamasis
pajunti, koks begalinis esi Jėzaus Kristaus malonėje, nes gali kaskart iš
naujo duoti, tuomet, kai jau niekas kitas neįstengia. Keistas dalykas švęsti
Jėzaus Kristaus Kūno ir Kraujo slėpinį - Devintines. Keistas dalykas.
Bet vėl supranti visas tavo gyvenimas yra šventė gal ir ne
visada puiki, ne visada labai efektinga, bet kiekviena akimirka yra malonės
ir meilės šventė, pripildyta Jėzaus Kristaus Kūno ir Kraujo.
Br.
Arūnas Pranciškus Peškaitis OFM, Bernardinai.lt