Vainikai, Devintinės Devintinių žoles smilkydavo gydant nuo išgąsčio
susirgusius vaikus, piktos akies pakenktus gyvulius arba
audrai užėjus, kad perkūnas neįtrenktų. Kad smilkymas žolėmis
veiktų, reikėdavę jas tinkamai paruošti. Pvz., bažnyčioje
pašventindavo gėles, supintas po devynias į devynis vainikėlius.
Iš kiekvieno vainikėlio imdavo po
žolelę, skaičiuodami atžagariai, ir vis priduriant žodelį
nei: nei devyni, nei aštuoni, nei septyni... Prie išrinktųjų
pridėdavo samanų, paimtų kryžmai nuo seno kryžiaus ir iš
kryžmai iš visų keturių trobos kerčių. Tada dar truputį pridėdavo
samanų kurias paimdavo nuo seno kryžiaus kryžmiškai
nurindami; dar prodėdavo nuo medžio, jei gydo berniuką - nuo ąžuolo ar beržo,
jei mergaitę - liepos, pušies. Šitaip surinkus, žolelės
perskirstomos į kitas krūveles, skaičiuojant vėlgi atžagariai,
pirma į devynias, po to į tris ir į šešias, perskirtas
pusiau. Šiomis jau smilkoma tris dienas po du kartus - saulei
dar nepatekėjus ir nenusileidus. Įdomu, kad ši sudėtinga
lietuviškoji žolių magija paremta skaičiais trys, šeši,
devyni. Jie sudaro paties archaiškiausio, menančio dar
akmens amžių, Mėnulio kalendoriaus pagrindą. Magiški skaičiai
naudoti ir užkerint ir nuimant kerų veikimą. |
Į
puslapį VYDIJA