GEGUŽĖS MĖNUO - MARIJOS MĖNUO
Gegužės mėnuo yra nepaprastai
gražus, visa kūrinija apsirengia puikiais gėlių apdarais. O
žmonijos gražiausias apdaras yra Marija...
Marija yra graži, o arkangelo Gabrieliaus žodžius Marijai Sveika, malonėmis
apdovanotoji! Viešpats su tavimi! iš graikų kalbos būtų
galima versti ir kiek kitaip: džiūgauk grožio pripildytoji,
Viešpats su tavimi!.
Žodis
gražus šiandien vartojamas daugiareikšmiškai. Dažnai
gražiais pavadinami asmenys, kurie turi gražų tik veidą, o
širdis jų pikta. Marijos grožis yra kitoks, jis yra pilnas:
kildamas iš širdies, atsispindi jos veide. Be abejo, Marija
turėjo būti graži taip pat ir išoriškai, tačiau fizinis
grožis buvo ne kas kita, kaip jos širdies ir sielos grožio
atspindys. Ugdydami pamaldumą Marijai, teigė arkivyskupas,
ugdome jos grožio suvokimą.
Maldos į šventuosius
prasmė nėra kažkoks jų pripažinimas. Šventiesiems nereikia
pripažinimo. Maldos į šventuosius prasmė yra gyvenimo ir
tikėjimo modelių ar pavyzdžių atpažinimas juose. Ir ypač
Marija suteikia mums nepaprastą tikėjimo pavyzdį. Vėlgi,
kalbant apie Elžbietos pasveikinimą Marijai graikų kalba,
būtų galima jį versti taip: palaiminta įtikėjusi. Mes iš
Marijos turime mokytis tikėjimo, nuolankumo ir širdies
atvėrimo Dievui. Nuolankumu ir atvirumu Dievui dvelkia visos
Evangelijos užuominos apie Mariją. Būtent Marijos
nuolankumas leido Dievui atlikti joje savo didžiuosius
darbus. Ir vienas iš galimų atsakymų, kodėl Dievas atrodo
beveik pasislėpęs mūsų laikais, kodėl Jis beveik nebesikalba
su dabartinėmis kartomis yra tas, kad mūsų epocha pasižymi
didele puikybe. Nuolankumas mūsų širdyse atveria kelią
Dievui ir tai ramybei, kurią savo apkabinimu tik Jis gali
suteikti.
Rožinio malda tokia pat paprasta,
kaip ir Evangelija. Rožinio maldoje viskas gravituoja aplink
Evangelijos, aplink Kristaus gyvenimo slėpinius, kuriuose,
be abejo, dalyvauja ir Marija. Rožinis yra kelias
Evangelijos viduje, leidžiantis būti vedamam Marijos. Tokia
yra Rožinio maldos prasmė ir reikia ją gerai suprasti prieš
pradedant melstis. Deja, dažnai Rožinio maldai tinkamai
nepasiruošiama. Neįmanoma, būnant visiškai
išsiblaškiusiam iki paskutinės akimirkos tikėtis, kad į
ranką paimtas Rožinio vėrinys duos vaisių. Visų pirma reikia
įžengti į savo sielos šventyklą ir nusiteikti maldai. Tik
tinkamai nusiteikus, paprasta Rožinio malda atskleidžia visą
savo grožį ir turtingumą.
Gegužės mėnesio pabaigoje
(kitais metais - birželio pradžioje) švęsime Sekmines,
Šventosios Dvasios nusileidimą ant mokinių. Ir susitikimo su
Šventąja Dvasia proga Marija gali mums padėti.
Kai Jėzus žengė į dangų ir paliko mokinius
vienus, jie turbūt buvo sutrikę, gal net kiek išsigandę ir
tarpusavyje kalbėdamiesi apie Kristaus įsaką paskelbti
Evangeliją visai kūrinijai klausė: kaip ją skelbti, jei
Evangelija prieštarauja viskam tam, ką mąsto pasaulis. Kaip
skelbti, kad palaiminti neturtingieji, kai visi nori tapti
turtingi? Kaip skelbti, kad palaiminti romieji, kai visi
nori būti galingi? Kaip skelbsime, jog palaiminti turintys
tyrą širdį, kai visi mums juoksis į veidą?
Galbūt tada būtent Marija jiems priminė, jog Jėzus pasakė,
kad prieš iškeliaudami skelbti Evangeliją mokiniai turi
grįžti į Jeruzalę, kur ant jų nužengs Šventoji Dvasia.
Evangelistas Lukas Apaštalų darbuose pasakoja, kad po
Jėzaus žengimo į dangų mokiniai grįžo į Jeruzalę, kur
vieningai ir ištvermingai atsidėjo maldai, o kartu su jais
buvo Marija. Štai čia matome idealią Bažnyčios fotografiją:
mokiniai vieningi, be pasidalijimo, be puikybės. Jie
ištvermingi, nes stiprūs savo tikėjimu, o su jais Marija,
tikėjimo mokanti moteris. Šitaip jie pasitiko Sekminių
dieną, po kurios, nužengus Šventajai Dvasiai, prasidėjo
tikrasis apaštalavimas. Tai galioja ir šiandien:
apaštalavimas ir misijos yra Bažnyčios pareiga, bet prieš
tai Bažnyčia turi trumpam sustoti Jeruzalėje, suprantant ją
jau ne kaip vietą, o kaip Kristaus pažado duoti Šventąją
Dvasią išsipildymą. Sustoti prie tabernakulyje esančio
Kristaus ir būti pripildytais jo žadėtos Dvasios. Tik tada
būsime ne tik paprasti Evangelijos atkartotojai, bet ir
tikri jos liudytojai.
Marijos apsireiškimai yra
jos motinystės apraiška. Kristus nuo kryžiaus tarė Marijai ir Jonui: Moterie, štai
tavo sūnus (...) Štai tavo motina. Taip Jėzus norėjo
pasakyti Marijai: išplėsk savo motinystę, tavo motinystei
patikiu mokinius, visą žmoniją, o žmonijai tavo motinystę.
Ir nėra jokios abejonės, kad Marija, klusni tikėjimo
moteris, labai rimtai priėmė Jėzaus žodžius. Tad į Marijos
apsireiškimus galime žvelgti kaip į visuotinės motinystės
išraišką, tokios motinystės, kuri rūpinasi, kuri siekia
parodyti šilumą vaikams. Ne veltui Marijos apsireiškimai
vyksta dramatiškais istorijos momentais arba prieš netrukus
ateinančius pavojus, tarsi norint perspėti. Beje, Marija apsireiškimų metu nesako nieko
naujo, bet tiesiog primena Evangeliją ar Evangelijos vietą,
kuri ypač reikšminga susiduriant su tais ar kitais
sunkumais. Mūsų atmintis silpna, jai reikia nuolat priminti
Evangeliją, ir Marija tai daro su tikru motinišku rūpesčiu.
Pagal arkivyskupą Angelo
Comastri, Vatikano radijas; Bernardinai.lt, 2007 |