Šventieji
Petras ir Paulius - kelrodžiai pas Kristų
/.../
Verta priminti, kad šie ankstyvosios krikščionių
bendruomenių kūrėjai ir jų vadovai Petras ir Paulius
kiekvienas turėjo du skirtingus gyvenimo periodus, kuriuos
savaip simbolizuoja jų skirtingi vardai.
Kol Petras žvejojo žuvis, tol jam labiau tiko Simono vardas,
negu Petras. Tačiau kai jis tapo Kristaus mokiniu ir pirmasis
iš apaštalų viešai Jėzų išpažino gyvojo Dievo Sūnumi
(plg. Mt 16, 16), tada jį Kristus pagerbė tardamas: Tu
esi Petras Uola; ant tos uolos aš pastatysiu savo Bažnyčią,
ir pragaro vartai jos nenugalės (Mt 16, 18).
Panašiai nutiko ir su Sauliumi. Kol jis tebealsavo
grasinimais ir žudynėmis prieš Viešpaties mokinius (plg.
Apd 9, 1), tol tebuvo Saulius, kuris nuožmiai persekiojo
pirmuosius krikščionis. Tačiau kai sykį jį iš dangaus
apakino šviesa ir dieviška jėga pargriovė ant žemės,
idant jo tamsybių neregimoji karūna subyrėtų į šipulius,
nuo tada jis tapo Pauliumi (plg. Apd 13, 9), kuris dėl Jėzaus
ir Jo Evangelijos pasiryžo visko netekti, kad paskui amžinybėje
atrastų Tą, kuriam viskas priklauso.
Tiesa, ypač Petrui kai kas gali prikišti, kad jis, būdamas
Kristaus mokinys ir net pavadintas Uola, deja, greitu
laiku po šio įvertinimo, kai Viešpats pradėjo savo
mokiniams aiškinti, jog Jis turėsiąs kentėti, būti nužudytas
ir trečią dieną prisikelti iš numirusių, neiškentė ir
pradėjo Jam kalbėti, jog jokiu būdu taip Mokytojui neturi
įvykti (plg. Mt 16, 21-22). Kristus jam griežtai atsakė:
Eik šalin, šėtone! Tu man papiktinimas, nes mąstai ne
Dievo, o žmonių mintimis (Mt 16, 23).
Iš šių eilučių aiškėja, kad vien tik priklausymas
Kristaus apaštalų bendrijai jos narių automatiškai dar
nepadaro dvasiniais žmonėmis, kurie būtų pajėgūs visus
dalykus vertinti krikščionišku požiūriu. Jie dar gali būti
kažkiek jusliniai žmonės, tik palengva priimantys tai,
kas ateina iš Dievo Dvasios (1 Kor 2, 14).
Tačiau kai Sekminių dieną ant apaštalų nužengė Šventoji
Dvasia, tuomet jų vidinis gyvenimas esmingai pakito, ir jie
gavo dieviškų malonių mąstyti kaip jų Mokytojas mąsto ir
skelbti Evangeliją bei ja gyventi taip, kaip Jis tai darė.
Jeruzalės seniūnai ir Rašto aiškintojai labai stebėjosi,
kad bemoksliai apaštalai Petras ir Jonas drąsiai ir išmintingai
skelbė Kristų Nazarietį (plg. Apd 4, 13). Akivaizdu, kad
apaštalai gyveno tikėjimu, ir todėl Dievo Dvasia juos
skatino evangelizuoti žmones (plg. 2 Kor 4, 13). /.../
kun. Vytenis Vaškelis, XXI amžius, 2003
|