Jonas
- dangaus pasiuntinys
Šiandien Šv. Jono šventė. Kai kam -
Rasos, kai kam - paparčio žiedo šventė. Nemiegojom, šėlom
prie laužų, dainavome, giedojom. Taip, tai džiaugsmo,
vidurvasario, gamtos šventė, naujo ciklo pradžia, metų
pervarta. O gal atsidusom, kaip greitai ji atėjo, kaip
greitai metai pasislinko į kitą pusę, į kitą šoną. Bet
ir Bažnyčia turi savo nuomonę šios šventės atžvilgiu,
Bažnyčia, kuri gimė iš Jėzaus.
Šios dienos Evangelija kalba apie Joną ir apie jo vardą.
Jo vardas Jonas, užrašo Zacharijas. Kaip dažnai
Evangelijoje tai būna nelauktai, kaip dažnai prieštaraujant
visai logikai. Tai vardas, kurio nebuvo giminėje, vardas,
kuris kilo ne iš žemiškos giminės kartų, o iš Viešpaties
angelo atneštos žinios iš Dievo. Todėl šis vardas ir yra
netikėtas. Jonas vardas, kuris simbolizuoja Dangų. Jis
dangaus pasiuntinys. Ne veltui Jonas Krikštytojas
Evangelijoje yra lyginamas su Eliju, tuo, kuris buvo paimtas
pas Dievą ir kuris, Izraelio tautos laukimu, turėtų ateiti
ir pranešti apie Mesijo pasirodymą.
Taip, Jonas išties yra Elijas, kuris turėjo ateiti. Jis yra
Dievo vaikas pažado prasme. Jonas yra vaikas, gautas iš
Dievo pažado. Evangelijoje sakoma, kad jį išties globojo
Viešpaties ranka. Prisiminę Jono istoriją, jo gyvenimą
dykumoje, jo asketiškumą, jo aštrius žodžius, galiausiai
jo kankinystę ir mirtį, galėtume pasakyti nieko sau
globa. Ta globa keista visų pranašų likimuose. Dievo globa
nepasireiškia saugumo sukūrimu. Ne, Dievo globa pasireiškia
buvimu iki galo su Dievu, aštriu, rėkiančiu buvimu, buvimu,
kuris supurto daugelį. Per Joną Dievas supurtė Izraelio
tautą.
Jonas yra Dievo žmogus, todėl Joninių naktis yra taip pat
Dievo naktis. Ir tegu būna ir paparčio žiedai, ir metų
pervarta, ir laužai, bet prisiminkime, kad Jonas Krikštytojas
visų pirma yra epochų pervarta, perėjimas iš senojo
pasaulio į naująjį, perėjimas į malonės, atgailos pasaulį,
gyvenimo pakeitimo ir prisikėlimo karalystę.
Arūnas
Pranciškus Peškaitie OFM; Bernardinai.lt, 2005
|